Communicatie
‘Communiceren met impact = Horen wat er niet gezegd wordt”
Iedereen communiceert. Overal. De hele dag. Je kunt niet-niet-communiceren, want non-verbale communicatie is ook communicatie. Voer jij regelmatig gesprekken voor je werk? Dan weet je vast hoe lastig het is om:
Je boodschap helder te verwoorden
Je ideeën helder over te dragen
Je advies duidlijk over te dragen
Iemand in beweging te krijgen
Iemand te motiveren
Ik help mensen te communiceren met impact. Dat doe ik met veel enthousiasme en empathie. Van mijn deelnemers hoor ik terug dat hun contacten nu prettiger en efficiënter verlopen. Dat is belangrijk voor me, want praktisch resultaat is wat telt. Op die manier maken we de wereld samen een stukje aangenamer!
Bewustwording
Communiceren betekent voor mij vooral ‘verbinden’. Je verbinden met cliënten, patiënten, inwoners, consumenten, partners, collega’s, opdrachtgevers, klanten etc. En verbinding maken met een ander, begint met verbinding voelen met jezelf en je bewust zijn van jezelf. Ik help mensen zich bewust te worden van hun eigen communicatievaardigheden, zodat ze efficiënter gesprekken kunnen voeren. Dat doe ik tijdens groepstrainingen, maar ook tijdens individuele coachingstrajecten.
Op maat
Communicatietrainingen maak ik op maat. De ene organisatie is immers de andere niet. Tijdens een intake-gesprek brengen we samen de leerbehoefte in kaart. Vaak gaat het niet alleen om het bijspijkeren kennis en vaardigheden. Interne processen, aansturing en cultuur kunnen ook een rol spelen. Door de training optimaal aan te laten sluiten op leerbehoefte, heeft de training het meeste impact.