G-0Y7CG739ML
0633677005 info@babssmith.nl

(online) coachen

‘De vragen die we stellen,
vormen de antwoorden die we krijgen’
 

Coachen is een breed begrip en overlapt verschillende vormen van begeleiden. Met mijn trainingen ‘Coachen’ richt ik me op professionals die dagelijks in gesprek zijn met cliënten, patiënten, burgers of coachees. Het gaat daarbij om persoonlijke begeleiding om een specifiek doel te bereiken. Want hoe zorg je er als professional voor dat iemand kennis tot zich neemt, inzicht krijgt, nieuwe vaardigheden leert of gedrag verandert? Kortom: Hoe zorg je ervoor dat je coachgesprekken effectief zijn?

Ervaringsgericht leren

Tijdens mijn trainingen maak ik gebruik van ervaringsgericht leren. Dit betekent dat ik oefeningen afwissel met korte stukjes evidence-based theorie. Om zoveel mogelijk aan te sluiten op de dagelijkse praktijk, kunnen deelnemers hun eigen casuïstiek inbrengen. Indien mogelijk, werk ik graag samen met een trainingsacteur. Door plenair eigen praktijksituaties uit te spelen, krijgen we samen inzicht in ‘wat werkt’ en ‘waar kansen liggen’.

Online coachen

Online coaching kan best lastig zijn. Het face-to-face coachen is vervangen door systemen als app, chat, mail, telefoon of videobellen. Bij gebruik van deze online coachingsvormen geeft de fysieke afstand vaak het gevoel minder grip te hebben op de coachee. De essentie van online coaching is om op de juiste manier verbinding te maken en vandaaruit te werken aan bewustzijn, verantwoordelijkheid en zelfmanagement.

Online coachen is anders en vraagt om specifieke inzichten en vaardigheden. Training hierin heeft tot doel antwoord te bieden op vragen als: Hoe kan ik online gesprekken zo goed mogelijk voeren en zo aantrekkelijk mogelijk maken? Hoe kan ik online ‘contact’ maken met de coachee? Hoe kan ik online de echte ondersteuningsvraag op tafel krijgen? Wat zijn de do’s en don’ts van online coachen?

“We zijn heel blij met Babs als docent. Ze heeft een aanstekelijk enthousiasme voor het coachvak en brengt dit over naar onze deelnemers. Na een lesdag van Babs staat iedereen te popelen om weer aan de slag te gaan met hun proefcliënt.“ Wil Overtoom, Brickhouse/LeefstijlCoach Academy

“Jij bent het voorbeeld van motiverende gespreksvoering, vanaf binnenkomst bij de eerste trainingsbijeenkomst doe je wat in de handleiding, en hand-out wordt genoemd over motiverende gespreksvoering. Je vraagt toestemming om te informeren, je luistert, vraagt door en vat samen. Je bent bezig met het ontlokken van verandertaal. De basishouding; oordeelloos, compassie, samenwerken, ontlokken en autonomie laat je zelf zien gedurende de hele trainingsdag met voorbeelden met de uitleg maar ook in jouw houding naar de groep.” Irene Mulder, leefstijlcoach

“Wil ik jullie gelijk even laten weten dat ik heel blij ben om bij jullie mijn scholing tot leefstijlcoach te volgen. Ik ben blij met de topdocenten, alle kennis die ik nu al gekregen heb en dat ik nog een half jaar heb te gaan… nog zoveel te vragen en te leren!!!! Iedere lesdag weer kom ik vol energie thuis!”

Babs Smith
coaching & training
06-33677005
babssmith.nl
bartelscoaches.nl